Lingua   

Take the Power Back

Rage Against The Machine
Lingua: Inglese


Ti può interessare anche...

I wonder why
(Rick Ross)
Jim Crow Train
(Josh White)


[1992]
Scritta da Tim Commerford, Zack de la Rocha, Tom Morello e Brad Wilk
Nell'album d'esordio eponimo dei "Rage Against the Machine"
Testo ripreso da Genius

Rage Against the Machine

Al modo dei RATM, un potente atto d'accusa contro il nazionalismo ed i razzismo della classe dirigente bianca che governa gli USA, l'Europa ed il mondo...
(Crank the music up...)

Bring that shit in
UGH
Yeah, the movement's in motion with mass militant poetry
Now check this out...UGH!

In the right light, study becomes insight
But the system that dissed us, teaches us to read and write
So-called facts are fraud
They want us to allege and pledge and bow down to their god
Lost the culture, the culture lost
Spun our minds and through time, ignorance has taken over
Yo, we gotta take the power back!
Bam! Here's the plan
Mother-FUCK Uncle Sam, step back I know who I am
Raise up your ear, I'll drop the style and clear
It's the beats and the lyrics they fear!
The rage is relentless
We need a movement with a quickness
You are the witness of change and to counteract...
We gotta take the power back

Yeah, we gotta take the power back!
C'mon, C'MON
We gotta take the power back!

The present curriculum, I put my FIST in 'em
Eurocentric, every last one of 'em
See right through the red, white, and blue disguise
With lecture I puncture the STRUCTURE of lies
Installed in our minds and attempting to hold us back
We've got to take it back
Cause holes in our spirit causing tears and fears
One-sided stories for years and years and years
I'm inferior?
WHO'S inferior?
Yeah we need to check the interior
Of the system that cares about only one culture
And that, is why we gotta take the power back

Aiyyo check, we're gonna have to break it, break it, break it down...
Awwww...SHIT!

And LIKE THIS!!...UGH!!
C'MON!!...Yeah!...BRING IT BACK THE OTHER WAY!! UGH!

The teacher stands in front of the class
But the lesson plan he can't recall
The student's eyes don't perceive the lies
Bouncing off every fucking wall
His composure is well kept
I guess he fears playing the fool
The complacent students sit
And listen to some of that bullshit that he learned in school
+Europe+ ain't my +rope+ to swing on
Can't learn a THING from it, yet we hang from it!
(Gotta get it, gotta get it together then
Like the motherfuckin Weathermen)
To expose and close the doors on those who try
To strangle and mangle the truth
Cause the circle of hatred continues unless we react
We gotta take the power back!

No more lies...
No more lies...
No more lies...
No more lies..
No more lies..
No more lies
No more lies
No more lies!
UGH!

Yeah!!
Take it back y'all!
Take it back, a-take it back
A-take it back y'all! C'MON!
Take it back y'all!
Take it back, a-take it back
A-take it back y'all! C'MON!
UGH! YEAH!

inviata da Bernart Bartleby - 8/2/2018 - 21:47



Pagina principale CCG

Segnalate eventuali errori nei testi o nei commenti a antiwarsongs@gmail.com




hosted by inventati.org